Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798000560529
CVR 30787986

Udgivelser

Sociale medier

Med denne bog ønsker forfatterne at diskutere, hvad sociale medier er, og hvordan de kommer til udtryk inden for en række samfundsområder i dagens Danmark. Bogen tager ikke blot et historisk og samfundsvidenskabeligt udgangspunkt, men orienterer sig også efter, hvad sociale medier betyder for vores identitetsdannelse, selvforståelse og sociale relationer. Ligeledes beskriver bogen, hvad de sociale medier og brugen af dem betyder for nyhedsformidling, samfundsmæssig diskussion og journalistik og dermed vilkårene for politik og demokrati. Bogen belyser også, hvilken betydning det har for læring og uddannelse, at nyheder og informationer spredes på de sociale medier.

Sagt med andre ord handler Sociale medier om vores forhold til og brug af netop sociale medier. Den kan bruges som en formidlende lærebog, der oplyser og uddyber forståelsen af sociale medier, og forfatterne ønsker at bidrage til refleksion og eftertanke hos læseren. Bogen kan blandt andet bruges som udgangspunkt for faglige projekter på gymnasiale uddannelser og bachelor- og professionsbacheloruddannelser inden for samfund, sundhed og pædagogik.

Del siden på email

Du deler et link til siden: Sociale medier