Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
http://www.videnomlaesning.dk/umbraco/#tab68
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798000560529
CVR 30787986

Tidsskrift

Tidlig literacy og tidlig numeracy

Nr. 22

Det kommende nummer af centerets tidsskrift har fokus på tidlig literacy og tidlig numeracy. Det vil dels rumme artikler skrevet af deltagere og projektkonsulenter i projektet Tidlig Literacy - Tidlig Numeracy, dels vil det bestå af artikler, der omhandler om tidlig literacy og tidlig numeracy i andre sammenhænge.

Tidsskriftet udkommer den 8. september 2017.

  • Bidragsydere

    Følgende bidrager med en artikel i Viden om Literacy nr. 22.
    Titler på artikler er arbejdstitler.

    Susan B. Neuman
    Giving children a fighting chance: Closing the knowledge gap in early literacy development

    Anders Skriver Jensen
    Faglig introduktion til begrebet tidlig literacy og dets betydning

    Mogens Niss
    Faglig introduktion til begrebet numeracy/matematisk kompetence og dets betydning

    Hilde D. Hogsnes
    Tidlig literacy i overgang fra børnehave til skole – med billedbogen som grænseobjekt.

    Lena Lindenskov
    Om numeracy og matematisk forståelse.

    Michael Wahl og Sara Hannibal
    Om Tidlig Literacy - Tidlig Numeracy projektet. Flyt opmærksomheden fra aktivitet til indhold - herunder synliggørelse af dygtige elevers strategier

    Michael Wahl og Sara Hannibal
    Om Tidlig Literacy - Tidlig Numeracy projektet. Hvordan bringes literacy- og numeracy i spil?

    Ole Freil og Michael Wahl
    Om Tidlig Literacy - Tidlig Numeracy projektet. Opmærksomhed på børns matematik, at lytte med sit matematikøre, matematiksamtaler

    Lena Basse
    Om Tidlig Literacy - Tidlig Numeracy projektet. Samtaler, sprog og begreber - samtaler med literacyeksempler og numeracy - regnehistorier.

    Charlotte Reusch
    Om Tidlig Literacy - Tidlig Numeracy projektet. Elevorganisering, hvilken organisering i klasseværelset fører til god literacy/numeracyudvikling

    Lene Storgaard Brok
    Præsentation af det literacymiljøvurderingsværktøj som Nationalt Videncenter for Læsning er ved at udarbejde

    Mette Anker
    Om Tidlig Literacy - Tidlig Numeracy projektet. Interview om den kommunale læsekonsulents rolle i projektet

    Monica Pedersen
    Om matematik og tal i børnehaven

    Lisbet Kjærgaard 
    Om Tidlig Literacy - Tidlig Numeracy projektet. Hvordan Skolen på Duevej på Frederiksberg arbejder med projektet og har implementeret det

    Helle Bonderup Grene
    Anmeldelse af ”Uddannelse og skriftsprogsvanskeligheder”

    Susanne Jacobsen
    Anmeldelse af: “Creating Language, Integrating Evolution, Acquisition, and Processing”

Del siden på email

Du deler et link til siden: Tidlig literacy og tidlig numeracy