Fagmosaikker til skærm h2 >
Webdok h1 >
-
M som i meningsfuld læseundervisning i 1. klasse på Auning Skole i Norddjurs Kommune er læse- og skrive undervisningen rettet mod elevernes interesser og et børneliv anno 2025.
-
Bring skønlitteratur i brug på pædagoguddannelsen Denne artikel handler om, hvordan man som underviser kan inddrage skønlitteratur i sin undervisning med eksempler fra undervisningen på pædagoguddannelsens 2. semester.
-
De higer og søger efter nye letlæsningsbøger Det er af afgørende betydning for børns læseudvikling, at de kan øve sig i at læse i materialer, der matcher deres niveau.
-
L som i læselyst, læseløft og læringscenter På Langmarkskolen i Horsens har eleverne adgang til litteratur både i og udenfor læringscenteret, de har rig valgmulighed og de får hjælp til at vælge bøger.
-
Klassen er også et skrivemiljø Hvordan kan det fysiske rum omformes til et stort lærings- og skrivemiljø, som støtter elevernes skrivning? Find inspiration i webdokken her.
-
Skriv i skolens overgange I denne webdok får du fif til, hvordan du kan skrive med dine elever i overgangen fra 6. til 7. klasse.
-
Uddannelsesdansk Sprog, fag og tekster i mødet mellem modtagelsesklasse og erhvervsuddannelser
-
Multimodal læsning i elevperspektiv Et eye-tracking-studie der viser, hvordan elever udnytter teksters modaliteter.
-
Sprogforståelse Et samtaleværktøj til organisering af indsatser omkring elevers sprogforståelse i indskolingen
-
Fagtekster i gymnasiet