Udgivelser
Forskningens maskinrum - typiske tværfaglige udfordringer
Forskningens maskinrum - typiske tværfaglige udfordringer er en bog, der tager udgangspunkt i hvordan forskningsprojekter ofte udvikler sig til at finde sted mellem forskellige aktører, fra flere uddannelsesmiljøer, med forskellige dagordener og metoder.
En række fagfolk forsøger i denne bog, at give svaret på, hvordan disse komplekse arbejdsprocesser forvaltes bedst. Svarene gives ud fra et konkret projekt; Technucation, der omhandler lærere og sygeplejerskers teknologiske literacy.
Med udgangspunkt i projektet, diskuterer bogens forfattere, hvordan ny viden blev udviklet til gavn for uddannelse og praksis.
Det forsøges at give læseren indblik i et maskinrum, hvor forskere fra flere fagdiscipliner arbejder sammen om et fælles mål med ansatte i det offentlige.
Bogen har til formål at belyse typiske tværfaglige udforinger i flere perspektiver og forsøger at muliggøre et bredere og mere gnidningsfrit samarbejde, der kombinerer de forskellige kvalitative metoder.