Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732

Viden og værktøjer

Skriversubjektivitet i det multimodale danskfag En posthuman undersøgelse af affekt, krop og materialitet i skriveundervisningen

I et posthumanistisk perspektiv undersøger projektet skrivere som becoming i affektive, relationelle møder med humane og nonhumane entiteter, herunder digitale teknologier. Målet er at udvide (og konstant udskyde) definitionen af literacy og forståelsen af de multiple måder, skrivere kan blive-til på. Fokus er især på de affektive, kropslige og rytmiske aspekter af skrivning. Ved at producere data på nye og eksperimenterende måder er målet således at forstyrre givne antagelser og positioner i forskning og undervisning og dermed gøre det muligt for hidtil tavse og underordnede deltagere at blive synlige. Empirisk er data indsamlet i 7. klasse med haptisk videografi inden for rammerne af en relationel metodologi.

Del siden på email

Du deler et link til siden: Skriversubjektivitet i det multimodale danskfag En posthuman undersøgelse af affekt, krop og materialitet i skriveundervisningen