Viden og værktøjer
Samskrivning og mimesis: En undersøgelse af relationerne mellem elever, lærere, tekster og digital teknologi i 1. klasse
I lyset af den voksende digitalisering af skolen vil dette ph.d.-projekt undersøge, hvad der sker, når man anvender web-appen Skriv og læs fra skolestarten. Skriv og læs er en del af Gyldendals fagportal og anvendes på 50 % af danske skoler. Med en etnografisk tilgang er sigtet at undersøge, hvilke literacypraksisser elever i to 1. klasser udvikler i begynderlæseundervisningen, når den bliver digital. Målet er at få en dybere forståelse og begreber for, hvad der sker med fundamentet for den kommende generations læse-skrivepraksisser.
Kopier linkhttps://videnomlaesning.dk/viden-og-vaerktoejer/phd-projekter/2020/samskrivning-og-mimesis-en-undersoegelse-af-relationerne-mellem-elever-laerere-tekster-og-digital-teknologi-i-1-klasse/