Konferencer og seminarer
Ordblindetest - og hvad der følger efter
Den 16. og 17. marts står Center for undervisningsmidler UC Lillebælt for en to-dages konference med overskriften ‘Dagen efter ordblindetesten’. Konferencen sætter fokus på opfølgning og de didaktiske, læsefaglige og sociale konsekvenser af læse- og skriveudfordringer belyses.
Ordblindetest – og hvad så?
Der er en hverdag efter at være blevet testet for ordblindhed – for undervisere, elev og forældre.
Kan man være næsten ordblind? og hvad betyder det for barnets læring og hele livsverden at være dianosticeret helt eller næsten ordblind.
Det er nogle af de spørgsmål, vi forsøger at besvare på CFU’s læservejlederkonference 2017.
Målgruppe
• Læsevejledere.
• Lærere
• Andre med interesse for undervisning af elever, der er i læse- og skriveudfordringer.
Konferencens mål
• Give viden om, hvordan man kan følge op på resultaterne af ordblindetesten – herunder samarbejdet med kolleger og forældre.
• Belyse de didaktiske og læsefaglige konsekvenser, når undervisningen skal tilpasses elever i med læse- og skriveudfordringer.
• Give indblik i, hvad diagnosen betyder for barnets måde at være i verden på.