Konferencer og seminarer
Veje til Literacy - nu som webinar: Bevægelse i den tidlige læse- og staveundervisning: Hvad? Hvorfor? Og hvad så?
Vi kunne ikke mødes til centerets årlige konference, Veje til Literacy, pga. coronavirus, men centerets medarbejdere vil gerne dele viden med jer. Derfor omlægges konferencen nu til fire webinarer, som vi holder hen over efteråret 2020.
Der er plads til maks. 50 deltagere ved hvert webinar. I vil modtage et link til webinaret cirka en uge inden starttidspunktet.
Tirsdag den 8. september kl. 16-16.50: Bevægelse i den tidlige læse- og staveundervisning: Hvad? Hvorfor? Og hvad så?
v/ Anne-Mette Veber Nielsen
Med folkeskolereformen skal bevægelse indgå i den nye skoledag svarende til 45 minutter i gennemsnit pr. dag. Målet er at fremme den generelle sundhed blandt eleverne samt at understøtte deres motivation, trivsel og læring. Formålet med projekt PLAYMORE er at blive klogere på samspillet mellem bevægelse og undervisning målrettet børns tidlige læse- og staveudvikling. Som led i projekt PLAYMORE samarbejder NVL og forskere fra Institut for Idræt og Ernæring, KU om at udarbejde en systematisk kortlægning (review) af eksisterende viden på området. I dette oplæg præsenteres foreløbige fund fra projektet.