Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882, att. sted 2210
CVR 30891732

Aktuelt

Viden om Literacy nr. 21 er udkommet!

Det nye nummer af centerets tidsskrift Viden om Literacy handler om multimodale tekster. Alle artikler kan læses online eller downloades gratis her på hjemmesiden.
Med sine i alt 15 artikler anlægger tidsskriftet et både praktisk og teoretisk blik på multimodale tekster. Imellem artiklerne ses smukke illustrationer og tekster udført af elever på Billedskolen i Tvillingehallen.

15 artikler om multimodale tekster

Multimodale tekster er i og for sig ikke noget nyt, da mange nok vil hævde, at de altid har været en del af vores kommunikation.
At vi sætter fokus på dem i tidsskriftet, skyldes altså ikke, at nye kommunikationsformer er opstået. Snarere skyldes det vores øgede adgang til internettet, hvor vi i høj grad møder multimodale tekster, og vores brug af digitale devices, der giver adgang til et hav af programmer, som gør det let at ytre sig multimodalt. 
Samtidig er tablets og brug af forskellige apps, der kombinerer tekst, lyd og billede, ikke et særsyn i børnehaven, og med den ny bekendtgørelse til læreruddannelsen og de nye Fælles Mål er multimodale tekster også kommet ind i skolen.
Multimodale tekster er altså noget, langt de fleste af os møder og producerer i vores hverdag, institutions- og arbejdsliv.

Del siden på email

Du deler et link til siden: Viden om Literacy nr. 21 er udkommet!