Aktuelt
Mediering - når man skal lære børn at læse
Det kan virke, som om evalueringsbegrebet har ændret sig i skolen i de senere år. Sådan indleder Jørgen Frost, professor emeritus ved Oslo Universitet, sin artikel Mediering - når man skal lære børn at læse.
I artiklen gives der indledningsvis en forklaring på, hvorfor det kan være sket, og derefter fokuseres der på, hvordan læreren kan overtage styringsretten til evaluering igen.
Mediering drøftes dernæst i forhold til 4 områder: I det daglige samspil mellem lærer og elever i klassen, i forhold til organisering af samarbejdet på skolen om elever med støttebehov, som del af testmetodikken i dynamisk kortlægning og endelig som metodisk princip ved undervisning i læsning.
Første gang udgivet i nyhedsbrevet til centerets læsevejledernetværk
Artiklen er første gang udgivet i centerets nyhedsbrev til læsevejledernetværket.
Det er gratis at deltage i læsevejledernetværket, og som medlem modtager man løbende informationsbreve via mail. Tilmeld dig læsevejledernetværket på denne side – se tilmeldingsformular i højre side.