Udgivelser
At lede efter læring - ledelse og organiseringer i den reformerede skole
Skolereformen fra 2014 satte fokus på ambitioner om mere synlig og målbar læring for alle elever. Men ifølge denne bogs forfattere er læring ikke det eneste, skolen skal producere mere af.
Bogen At lede efter læring, beskriver hvordan eleverne må bevæge sig, fordybe sig og trives mere. Ifølge bogens forfattere, sker dette ved at de professionelle ude på skolerne skal undervise, inkludere og samarbejde mere, ligesom ledere og politikere skal lede mere og styre mindre, men med et bedre outcome.
At lede efter læring er en antologi, hvor en række forskere og fagpersoner giver deres bud på, hvordan denne læringsdagsorden aktuelt kommer til udtryk i de måder, hvorpå skolen ledes, organiseres og styres.
Bogen henvender sig til skoleledelsesteam, skoleledere på efter- og videreuddannelse, studerende på professionshøjskolerne, samt til de mange lokale aktører i kommunerne, der dagligt beskæftiger sig med styring og ledelse af skolen.