Udgivelser
Digital praksis i barnehagen
Denne norske bog er en introduktion til digitalt arbejde i børnehaven, og hensigten er at rette opmærksomheden mod det potentiale digitale værktøjer og medier kan have i børnehavens pædagogiske arbejde. Bogen peger på, hvilke muligheder og udfordringer personalet står over for i deres arbejde, og hvordan personalet kan støtte og vejlede nysgerrige, eksperimenterende og skabende børn, som tager den digitale verden i brug i børnehaven.
I bogen peges der på tre forhold for at opnå en god digital praksis i børnehaven: Personalets digitale kompetencer skal øges, inddragelse af erfaringer fra børnehaver og andre miljøer med henblik på at give inspiration til brug af digitale værktøj og medier samt politisk støtte i form af tilføring af ressourcer og udstyr. Bogens målgruppe er alle, som er optaget af at udvikle god og klog digital praksis: personalet i børnehaven, studerende, undervisere på pædagoguddannelsen og politiske aktører, som er optaget af teknologi i børnehaven.