Udgivelser
Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis. Synlig Læring og kvalitetsudvikling i dagtilbud
Ledelse af kvalitet i pædagogisk praksis handler om arbejdet med pædagogisk kvalitet og om, hvordan der kan arbejdes målrettet med at gøre en relevant forskel i andres liv. Forfatteren tager udgangspunkt i den systemiske tilgang Synlig Læring i arbejdet med højkvalitet i dagtilbud og trækker dermed læringselementet i forgrunden. Bogen bygger på skoleforskning og tilbyder et tankesæt om læring og evidens for, hvad der metodisk fremmer læring i en skolekontekst. Der er fokus på ledelse af læring i relationen mellem barn og voksen, mellem de fagprofessionelle voksne og på ledelses- og forvaltningsniveau, ligesom der gives praksiseksempler på, hvordan strukturelle og processuelle faktorer for kvalitet kan understøttes ledelsesmæssigt. Centrale emner er opbygning af datakultur, didaktisk kompetence samt fokus på feedback og vedvarende fælles tænkning som fremmende for kvalitet.