Udgivelser
Situeret fremstilling
I denne bog præsenteres det danskdidaktiske koncept situeret fremstilling, som er en praksistilgang og metode udviklet af forfatterne ud fra ny teori og forskning om læsning og skrivning. Situeret fremstilling er en videreudvikling af procesorienteret skrivning og genrepædagogik, og den forsøger samtidig at forene skriftlighed i multimodalitet i en samlet didaktik for udvikling af elevens fremstillingskompetence.
Situeret læring er opdelt i tre dele. Første del er en teoretisk diskussion af skrivedidaktikken og en uddybning af, hvordan situeret fremstilling sammentænker situeret læring og teori om skriftlig fremstilling og literacy. Bogens anden del omhandler planlægning, udførelse og evaluering af et situeret fremstillingsforløb. Bogens sidste del er en slags værktøjskasse fyldt med metoder og nyttig baggrundsviden til dansklæreren.
Bogen er en grundbog til lærerstuderende med undervisningsfaget dansk på alle klassetrin, men den kan også læses af dansklærere i grundskolen og af gymnasielærere.