Udgivelser
Spesialpedagogisk tilrettelegging i skolen
Omdrejningspunktet for denne bog er de forskellige specialpædagogiske udfordringer, som lærere i skolen kan møde, og dens mål er at bidrage med indsigt i, hvad der forårsager disse udfordringer, og hvordan de kommer til udtryk i skolehverdagen.
En specialpædagogisk tilrettelæggelse eller en forstærket indsats er central for at forebygge, at elevers vanskeligheder opstår eller udvikles, og for at reducere effekten af eksisterende vanskeligheder ved at afdække og igangsætte tiltag. Bogen fokuserer på, hvad der kan gøres for at styrke det specialpædagogiske arbejde i skolen med henblik på at skabe de bedste rammer for enkeltelever og elevgruppers trivsel, udvikling og læring.
Sprogvanskeligheder, læse- og skrivevanskeligheder, matematikvanskeligheder, emotionelle vanskeligheder samt syns- og hørevanskeligheder er blandt bogens temaer. Bogen henvender sig til studerende på læreruddannelsen og social- og sundhedsuddannelserne samt lærere, som efteruddanner sig.