Om os
Jesper Bremholm
Seniorforsker, ph.d. med særlig ekspertise i faglig literacy (læsning og skrivning knyttet til fag og faglige områder) inden for både grundskole og ungdomsuddannelse samt i kvalitative og kvantitative metoder til praksisforankret forskning og udvikling.
Se Jesper Bremholms profil på UC Viden
Uddannelse
Ph.d., Aarhus Universitet (2014).
D.E.A. (Diplôme d’Études Approfondues) i fransk litteratur og kultur ved Université de Paris Sorbonne (1997)
Cand.phil. i litteraturvidenskab, Københavns Universitet (1995).
Projekter
2022-2026: Naturfaglig læsning – At lære med tekster i naturfagsundervisningen
2020-2021: Skriv i naturfag
2018-2023: ATEL: Automated Tracking of Early stage Literacy skills
2017-2022: GBL21: Gamebased Learning in the 21st Century
2015-2019: PISA-undersøgelserne
2015-2017: Læremidlernes danskfag – et mixed methods-studie om læremidler til danskfaget i grundskolen