Viden og værktøjer
Undersøgende litteraturhistorie i gymnasiet – et interventionsstudie med udgangspunkt i den digitale udgave af H.C. Andersens eventyrmanuskripter
Formålet med dette litteraturdidaktiske ph.d.-projekt er at undersøge en ny, innovativ måde at forstå litteraturhistorisk faglighed på i danskfaget i gymnasiet, der kombinerer undersøgende undervisning, H.C. Andersens eventyrmanuskripter samt den digitale udgivelse af dem, der i øjeblikket er under udarbejdelse på SDU. Projektet vil altså bringe denne faglighed i spil og undersøge den ved at udvikle et undervisningsmateriale, i samarbejde med gymnasielærere, der fører de tre ovenstående komponenter sammen og som vil blive realiseret i klasserummets praksis.
Kopier linkhttps://videnomlaesning.dk/viden-og-vaerktoejer/phd-projekter/2022/undersoegende-litteraturhistorie-i-gymnasiet-et-interventionsstudie-med-udgangspunkt-i-den-digitale-udgave-af-hc-andersens-eventyrmanuskripter/