Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732

Viden og værktøjer

Undersøgende litteraturhistorie i gymnasiet – et interventionsstudie med udgangspunkt i den digitale udgave af H.C. Andersens eventyrmanuskripter

Formålet med dette litteraturdidaktiske ph.d.-projekt er at undersøge en ny, innovativ måde at forstå litteraturhistorisk faglighed på i danskfaget i gymnasiet, der kombinerer undersøgende undervisning, H.C. Andersens eventyrmanuskripter samt den digitale udgivelse af dem, der i øjeblikket er under udarbejdelse på SDU. Projektet vil altså bringe denne faglighed i spil og undersøge den ved at udvikle et undervisningsmateriale, i samarbejde med gymnasielærere, der fører de tre ovenstående komponenter sammen og som vil blive realiseret i klasserummets praksis.

Del siden på email

Du deler et link til siden: Undersøgende litteraturhistorie i gymnasiet – et interventionsstudie med udgangspunkt i den digitale udgave af H.C. Andersens eventyrmanuskripter