Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732

Viden og værktøjer

Moving literacy instruction forwards: The effect of integrating movements when learning to spell

Projektet undersøger effekten af meningsfuld integrering af legende bevægelse i 2. klasses stavningen med fokus på at forbedre staveevnen. Der er fokus på fonemkendskab og staveevner i undervisningen, og børnene evalueres i staveevner og overførelseseffekten til læsning. Først undersøges alle børn uanset niveau og dernæst børn i risiko for at udvikle skriftsprogsvanskeligheder. Lærerne indgår i udviklingen af forløbene, så potentielle positive effekter nemt kan overføres til læreruddannelsen. 

Del siden på email

Du deler et link til siden: Moving literacy instruction forwards: The effect of integrating movements when learning to spell