Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732

Konferencer og seminarer

Kom til gratis workshop og arbejd med elevaktivering i science og matematik, Frederiksberg

Mønsterbrydende Science er et udviklingsprojekt finansieret af Villumfonden med ønske om at udnytte potentialet hos gymnasiefremmede elever i science-undervisningen og gennem en nytænkende didaktik helt konkret at fastholde eleverne i uddannelsen.

Eleverne skal opleve, at deres forforståelse, nysgerrighed og interesser kommer i spil gennem en række aktiviteter, hvor alle inviteres ind i klasserummet i en aktiv sprogligt deltagende rolle. De skal have fælles forståelser gennem fælles oplevelser, hvor fænomener fra teorien ses og opleves, og de skal støttes til succesoplevelser med selvstændigt arbejde.

Program

Præsentation af udviklingsarbejdet ved Heidi Christina Larsen, Frederiksberg Gymnasium

Oplæg ved filosof Esben Nedenskov Petersen SDU, om sproglig kommunikation, identifikation af implicitte faglige normer og indforstået sprogbrug i scienceundervisningen, samt indsigter fra projektet

Oplæg ved Helene Thise og Katja Vilien, Københavns Professionshøjskole, om sprogudviklende vinkel på scienceundervisningen og didaktisering af praksisnære forløb

Afprøvning og udforskning af aktivitetsrum og materiale på sitet www.mbscience.dk

Videndeling og diskussion i faggrupper - hvordan kan det bruges i undervisningen?

Læs mere om arrangementet her.

Arrangementet afholdes også på Viby Gymnasium den 17. marts.

Del siden på email

Du deler et link til siden: Kom til gratis workshop og arbejd med elevaktivering i science og matematik, Frederiksberg