Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798000560529
CVR 30787986

Tidsskrift

Test i skole og dagtilbud

Nr. 25

Det kommende nummer af Viden om Literacy har test i skole og dagtilbud som tema. 

Via de i alt 17 bidrag ønsker vi at give et indblik i, hvilke test der findes, hvordan test tilrettelægges, hvordan resultaterne skal læses, hvordan test kan anvendes, og hvilken betydning de har for de mennesker, der enten tester eller bliver testet.

Tidsskriftets bidragsydere kan ses nedenfor.
Tidsskriftet udkommer start april 2019.

  • Bidragsydere

    Testtyper i skolen, og hvordan de anvendes
    Helle Bonderup

    Testtyper i dagtilbud, og hvordan de anvendes
    Torkil Østerbye og Malene Slott Nielsen

    Materiale til sprogvurdering af 2-årige 
    Anders Højen

    Nationale test i et nordiskt perspektiv, hvad tester de?
    Michael Tengberg

    Er de nationale test et pædagogisk redskab?
    Jeppe Bundsgaard

    Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem
    Carsten Elbro og Mads Poulsen

    Hvordan er materialet Skriftsproglig udvikling lavet?
    Lene Møller og Holger Juul

    Test i historisk perspektiv, hvorfor tester vi?
    Jan Mejding

    Testning og identifikation af ordblindhed
    Elisabeth Arnbak

    Dynamisk kortlægning af sprog- og læsefærdigheder
    Jørgen Frost

    Test set fra børneperspektiv
    Karen Egedal Andreasen

    Hvorledes opfatter lærere og skoleledere de nationale test?
    Morten Rasmus Puck

    Hvordan formulerer kommuner planer for testning?
    Interview med Lene Lerche Jørgensen og Helle Klinge, Silkeborg Kommune

    Hvad er vigtigt, når man tester børn i grundskolen, og hvordan kan vi bruge det ind i praksis?
    Lis Pøhler

    Udvikling af pædagogiske læringsmiljøer på baggrund af vurderinger af børns sprog
    Karen Randlev Reitz

    Anmeldelse af ”Dansk og den skriftlige prøve. Undervisning i at skrive sagtekster”, Bodil Nielsen
    Solveig Troelsen

    Anmeldelse af "Bogstaveligt", Martin Hauerberg Olsen
    Helle Bonderup

Del siden på email

Du deler et link til siden: Test i skole og dagtilbud