Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732

Tidsskrift

Test i skole og dagtilbud

Nr. 25

Det kommende nummer af Viden om Literacy har test i skole og dagtilbud som tema. 

Via de i alt 17 bidrag ønsker vi at give et indblik i, hvilke test der findes, hvordan test tilrettelægges, hvordan resultaterne skal læses, hvordan test kan anvendes, og hvilken betydning de har for de mennesker, der enten tester eller bliver testet.

Tidsskriftets bidragsydere kan ses nedenfor.
Tidsskriftet udkommer til april 2019.

  • Indholdsfortegnelse

    Indholdsfortegnelse

    Test i historisk perspektiv, hvorfor tester vi?
    Jan Mejding

    Nyt materiale til sprogvurdering af 2-årige 
    Anders Højen

    Sprogvurdering i dagtilbud
    Malene Slott og Torkil Østerbye

    Sprog- og læringsmiljøer i dagtilbud skal udvikles i en evalueringskultur
    Karen Randlev

    Test og tidlig indsats i Silkeborg kommune
    Henriette Romme Lund interviewer Lene Lerche Jørgensen og Helle Kathrine Wrang Klinge

    Testning – identifikation og afdækning af ordblindhed
    Elisabeth Arnbak

    Test og evaluering som udgangspunkt for en kvalificeret planlægning af undervisningen
    Helle Bonderup

    Nationella läsprov i ett skandinaviskt perspektiv
    Michael Tengberg

    Er nationale test et pædagogisk redskab? 
    Jeppe Bundsgaard

    Nationale test set fra børneperspektiv 
    Karen Egedal Andreasen

    Dynamisk kortlægning af sprog og læsning: En port til en forebyggende indsats på nye premisser
    Jørgen Frost

    Testene skal supplere lærerens faglige vurdering
    Lis Pøhler

    Test, og hvad enhver læseunderviser bør vide om dem
    Mads Poulsen og Carsten Elbro

    Om at lave læseprøver
    Holger Juul og Lene Møller

    Anmeldelse af ”Bogstaveligt - En grundbog i fonetik og fonologi for undervisere i læsning og stavning”
    Helle Bonderup

Del siden på email

Du deler et link til siden: Test i skole og dagtilbud