Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Debat
    • Konferencer og seminarer
    • Nyhedsbreve til læsevejledere
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
    • Ph.d.-projekter
  • nvol.dk
    • Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
  • Projekter
    • (Selv)sikker læsestart
    • Læsekultursatsning
    • Digital Læsning – Et nordisk netværk om digital læsning
    • Skrivesucces for elever med stavevanskeligheder
    • Fra ordforråd til sprogforståelse
    • Laboratorium for digital læsedidaktik
    • Naturfaglig læsning
    • Lolland skriver
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 37: Økokritik
    • Tidsskrift nr. 36: Lytning
    • Tidsskrift nr. 35: Samarbejde om literacy på tværs
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Om centeret
    • Fire indsatsområder
    • Medarbejdere
    • Centerets vidensformidling
    • Faggrupper
    • Ledige stillinger
    • In English
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732
  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Debat
    • Konferencer og seminarer
    • Nyhedsbreve til læsevejledere
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
    • Ph.d.-projekter
  • nvol.dk
    • Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
  • Projekter
    • (Selv)sikker læsestart
    • Læsekultursatsning
    • Digital Læsning – Et nordisk netværk om digital læsning
    • Skrivesucces for elever med stavevanskeligheder
    • Fra ordforråd til sprogforståelse
    • Laboratorium for digital læsedidaktik
    • Naturfaglig læsning
    • Lolland skriver
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 37: Økokritik
    • Tidsskrift nr. 36: Lytning
    • Tidsskrift nr. 35: Samarbejde om literacy på tværs
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Om centeret
    • Fire indsatsområder
    • Medarbejdere
    • Centerets vidensformidling
    • Faggrupper
    • Ledige stillinger
    • In English
Viden om Laesning Viden om Laesning

Aktuelt

Nyhedsbreve til læsevejledere

1. december 2019

Læsevejlederbrev 5, December 2019

I dette julebrev skal I høre om nogle af de udgivelser og tiltag, vi har haft i 2019. Og i 2020 går vi gang med to nye projekter som direkte svar på nogle af tidens store læseudfordringer.

Læs nyheden
1. august 2019

Læsevejlederbrev 4, August 2019

Så er et nyt skoleår skudt i gang. Dette informationsbrev fortæller om indsatsområderne i Nationalt Videncenter for Læsning de næste tre år – og specielt om indsatser målrettet elever i skriftsprogsvanskeligheder.

Læs nyheden
2. juni 2019

Læsevejlederbrev 2, Juni 2019

Dette informationsbrev sætter fokus på nogle rammer for undervisningen af ordblinde elever, og det rejser nogle problemstillinger, som er vigtige for undervisningen og vejledningen af ordblinde elever.

Læs nyheden
1. juni 2019

Læsevejlederbrev 3, juni 2019

Sommerferien nærmer sig, og vi ønsker alle en god ferie. Vi har i dette forår lagt en ambitiøs strategi, hvor vi har målrettet vores indsatser, så vi kommer til at styrke det tværprofessionelle samarbejde om literacy.

Læs nyheden
1. januar 2019

Læsevejlederbrev 1, Januar 2019

I dette informationsbrev er vi så heldige at kunne præsentere en helt ny artikel, skrevet til jer læsevejledere, af Jørgen Frost. Derudover sætter brevet også fokus på centerets store grammatikprojekt, Gramma3.

Læs nyheden
1. januar 2019

Bilag, Januar 1

Det kan virke, som om evalueringsbegrebet har ændret sig i skolen i de senere år. I denne artikel gives en forklaring på, hvorfor det kan være sket. Derefter fokuseres på, hvordan læreren kan overtage styringsretten til…

Læs nyheden
1. december 2018

Læsevejlederbrev 4, December 2018

Med dette julebrev ønskes I alle en glædelig jul og et godt nytår. Julebrevet handler om metoder og pædagogisk ledelse, da det er emner, vi har haft særligt fokus på i 2018.

Læs nyheden
1. oktober 2018

Læsevejlederbrev 3, Oktober 2018

I dette informationsbrev har vi bl.a. fokus på den nye diplomuddannelse Ordblindelærer i grundskolen, den internationale ordblindeuge i uge 40, projekt om tidlige læsere og Guided Reading.

Læs nyheden
1. juni 2018

Læsevejlederbrev 2, Juni 2018

Sommerhilsen fra Nationalt Videncenter for Læsning. Vi har været rundt i det ganske land for at forankre centerets arbejde, og det myldrer med faglige tiltag. Nye ideer spirer frem, og der er gang i mange projekter.

Læs nyheden
1. maj 2018

Læsevejlederbrev 1, Maj 2018

Dette informationsbrev sætter fokus på inspiration til undervisning af elever i læse- og skrivevanskeligheder, nyt om læse- og skriveteknologi, vejledning til Ordblindetesten og årets mange konferencetilbud.

Læs nyheden
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Tilmeld dig vores nyhedsbreve

Der opstod desværre en fejl, kontakt gerne Videnomlæsning direkte.

 

Nationalt Videncenter for Læsning indsamler og behandler kun de oplysninger om dig, som du netop har indtastet. Vi benytter programmet MailChimp til at udsende informationer til dig. MailChimp får således adgang til din mailadresse, men de må ikke videregive din mailadresse til andre.

Hvis du ikke ønsker, at vi fortsat bruger din mailadresse til at udsende information fra centeret, så kan du afmelde dig ved at klikke på ”Afmeld nyhedsbrev” nederst i de nyhedsbreve, som du modtager fra Nationalt Videncenter for Læsning. Vi vil i så fald slette dine personoplysninger.

Retsgrundlaget for centerets behandling af dine personoplysninger følger af dit samtykke, jf. artikel 6, stk. 1, litra a, i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF (databeskyttelsesforordningen). 

Nationalt Videncenter for Læsning er dataansvarlig for behandlinger omfattet af denne samtykkeerklæring. 
Du har efter databeskyttelsesforordningen ret til indsigt i Nationalt Videncenter for Læsnings behandling af dine oplysninger. Du har endvidere ret til at gøre indsigelse mod Nationalt Videncenter for Læsnings behandling af dine oplysninger. Derudover har du ret til at få berigtiget, slettet eller blokeret oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lovgivningen. 

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder efter databeskyttelsesforordningen, skal du rette henvendelse til Nationalt Videncenter for Læsning på info@videnomlaesning.dk eller til Nationalt Videncenter for Læsning, Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 København V.

×
Kontakt os
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732
Centeret drives i et samarbejde mellem
Københavns Professionshøjskole UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole Professionshøjskolen UCN Professionshøjskolen Absalon UC SYD VIA University College
Links
Besøg os på Facebook Besøg os på LinkedIn Besøg os på Instagram Se alle vores film på YouTube Hør vores podcasts Besøg literacy.dk, centerets site om literacy Hent oplæsningsprogram Om brug af tekst og indhold (ophavsret)
Administrer Cookiesamtykke
Webtilgængelighedserklæring