Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Nyheder særligt til læsevejledere
    • Konferencer og seminarer
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
  • Vidensunivers
    • Vidensunivers: Læselyst
    • Vidensunivers: Ordblindhed
    • Vidensunivers: Læse- og skrivestilladser til unge
    • Vidensunivers: Læsning på digitale enheder
  • Projekter
    • Laboratorium for digital læsedidaktik
    • Digital læsning og fagportaler
    • Naturfaglig læsning
    • Lolland skriver
    • Sproggaven med i skole
    • Få forståelsen med
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 32: Steder og tekster
    • Tidsskrift nr. 31: Læselyst
    • Tidsskrift nr. 30: Sproglig udvikling i matematik og naturfag
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Om Nationalt Videncenter for Læsning
    • Medarbejdere
    • Faggrupper og netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In English
    • Kontakt
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732
  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Nyheder særligt til læsevejledere
    • Konferencer og seminarer
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Artikler
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
  • Vidensunivers
    • Vidensunivers: Læselyst
    • Vidensunivers: Ordblindhed
    • Vidensunivers: Læse- og skrivestilladser til unge
    • Vidensunivers: Læsning på digitale enheder
  • Projekter
    • Laboratorium for digital læsedidaktik
    • Digital læsning og fagportaler
    • Naturfaglig læsning
    • Lolland skriver
    • Sproggaven med i skole
    • Få forståelsen med
    • Læsesucces for ordblinde børn
    • ATEL: Automated Tracking of Early Stage Literacy Skills
    • GBL21: Game-Based Learning in the 21st Century
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 32: Steder og tekster
    • Tidsskrift nr. 31: Læselyst
    • Tidsskrift nr. 30: Sproglig udvikling i matematik og naturfag
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Om Nationalt Videncenter for Læsning
    • Medarbejdere
    • Faggrupper og netværk
    • Spørgsmål og svar
    • Ledige stillinger
    • In English
    • Kontakt
Viden om Laesning Viden om Laesning

Udgivelser

Omtale af bøger

Vi lægger løbende nye udgivelser på siden, der omhandler læsning, skrivning og sprog i forskellige perspektiver. Det kan være et literacyperspektiv, et kommunikationsperspektiv, et danskfagligt perspektiv, et almen- og specialpædagogisk perspektiv, et organisatorisk perspektiv, et professionsperspektiv eller et didaktisk perspektiv.
Vi lægger kun fagbøger på siden, ikke skønlitteratur eller undervisningsmaterialer.
Se alle udgivelserne nedenfor eller brug filter-funktionen.

Udgivelse

Al den snak om læring – arven fra Piaget og Vygotsky i socio-eksistentiel belysning

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Styrk den tidlige læring. Sådan hjælper du mindre børn med at lære, hvordan man lærer

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Skoleledelse med data – i praksis

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Ledelse og læringsudbytte

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Strategisk kvalitetsledelse i folkeskolen

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Narrativ skoleledelse. Samarbejdet om den åbne skole

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Social- og specialpædagogik i teori og praksis

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Inklusion, udsathed og tværprofessionelt samarbejde

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Den gode barndom

Læs om udgivelsen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
Kontakt os
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732
Centeret drives i et samarbejde mellem
Københavns Professionshøjskole UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole Professionshøjskolen UCN Professionshøjskolen Absalon UC SYD VIA University College
Links
Besøg os på Facebook Besøg os på LinkedIn Besøg os på Instagram Se alle vores film på YouTube Hør vores podcasts Besøg literacy.dk, centerets site om literacy Hent oplæsningsprogram Om brug af tekst og indhold (ophavsret)