Nationalt Videncenter for Læsning udvikler i samarbejde med pædagoger, lærere, forskere og andre viden om literacy til gavn for den enkelte og samfundet.

  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Debat
    • Konferencer og seminarer
    • Nyhedsbreve til læsevejledere
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
    • Ph.d.-projekter
  • nvol.dk
    • Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
  • Projekter
    • Læselyst.nu
    • (Selv)sikker læsestart
    • Læsekultursatsning
    • Skrivesucces for elever med stavevanskeligheder
    • Fra ordforråd til sprogforståelse
    • Laboratorium for digital læsedidaktik
    • Naturfaglig læsning
    • Lolland skriver
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 38: Udfordringer med sprog og læsning - hvordan ser vi det?
    • Tidsskrift nr. 37: Økokritik
    • Tidsskrift nr. 36: Lytning
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Om centeret
    • Fire indsatsområder
    • Medarbejdere
    • Centerets vidensformidling
    • Faggrupper
    • Ledige stillinger
    • In English
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732
  • Aktuelt
    • Nyheder
    • Debat
    • Konferencer og seminarer
    • Nyhedsbreve til læsevejledere
    • Omtale af bøger
  • Viden og værktøjer
    • Didaktiske redskaber
    • Film
    • Forskerklummen
    • Literacy.dk
    • Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
    • Podcasts
    • Projektrapporter
    • Vidensunivers
    • Webdok
    • Ph.d.-projekter
  • nvol.dk
    • Nationalt Videncenter for Ordblindhed og andre Læsevanskeligheder
  • Projekter
    • Læselyst.nu
    • (Selv)sikker læsestart
    • Læsekultursatsning
    • Skrivesucces for elever med stavevanskeligheder
    • Fra ordforråd til sprogforståelse
    • Laboratorium for digital læsedidaktik
    • Naturfaglig læsning
    • Lolland skriver
    • Alle projekter
  • Tidsskrift
    • Tidsskrift nr. 38: Udfordringer med sprog og læsning - hvordan ser vi det?
    • Tidsskrift nr. 37: Økokritik
    • Tidsskrift nr. 36: Lytning
    • Alle tidsskrifter
  • Om os
    • Om centeret
    • Fire indsatsområder
    • Medarbejdere
    • Centerets vidensformidling
    • Faggrupper
    • Ledige stillinger
    • In English
Viden om Laesning Viden om Laesning

Udgivelser

Forældre

Forældre spiller en stor rolle for deres børns sprog- , læse- og skriveudvikling. Både derhjemme og i forhold til skole og dagtilbud. Nedenstående materialer henvender sig til forældre eller omhandler forældrene og deres rolle.

Udgivelse

Unge Pædagoger. I samfund med mange sprog, temanummer, 2021, nr. 3

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Læsepædagogen nr. 6, 2020

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Mærk sproget – skriv og læs!

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Sammen om barnets læringshistorie

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Jeg vil ikke i skole

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Foreldresamarbeid. Barnehagen i et mangfoldig samfunn. 2. utgave

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Højtbegavede børn i familien

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Jeg er klar! Giv dit barn den bedste start på læsning

Læs om udgivelsen
Udgivelse

Konflikter om børns skoleliv

Læs om udgivelsen
  • 1
  • 2
  • 3
Kontakt os
Nationalt Videncenter for Læsning
Humletorvet 3
1799 København V
+45 41 89 90 90
info@videnomlaesning.dk

EAN 5798009882882
CVR 30891732
Centeret drives i et samarbejde mellem
Københavns Professionshøjskole UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole Professionshøjskolen UCN Professionshøjskolen Absalon UC SYD VIA University College
Links
Besøg os på Facebook Besøg os på LinkedIn Besøg os på Instagram Se alle vores film på YouTube Hør vores podcasts Besøg literacy.dk, centerets site om literacy Hent oplæsningsprogram Om brug af tekst og indhold (ophavsret)
Administrer Cookiesamtykke
Webtilgængelighedserklæring