To gange årligt udgiver centeret fagtidsskriftet Viden om Literacy, der har Katja Vilien og Nina Berg Gøttsche som redaktører.
Tidsskriftet formidler viden om literacy i didaktiske og pædagogiske sammenhænge og retter sig mod lærere, pædagoger, lærer- og pædagogstuderende, læsevejledere og forskere med interesse for udvikling af literacy. I tidsskriftet formidles således både videnskabelige undersøgelser, udviklingsarbejder og praktikeres konkrete erfaringer inden for fagfeltet. Hver udgivelse sætter fokus på et særligt tema.
Tidsskriftet kan downloades gratis nedenfor. Man kan tegne abonnement på den trykte udgave ved at sende centeret en mail på info@videnomlaesning.dk. Mailen skal indeholde: navn, e-mail, fakturerings- og leveringsadresse og EAN nummer.
I hvert temanummer gennemgår op til fire af tidsskriftets forskningsartikler fagfællebedømmelse. Ved de artikler, der har gennemgået fagfællebedømmelse, findes en eksplicit markering heraf. Artikler bringes på både dansk, norsk, engelsk og svensk. Redaktionen inviterer forfattere til at indsende originale manuskripter til tidsskriftet.
Læs mere om fagfællebedømmelsesprocessen her